Sitemap

Tilby kvalitetsinnhold og tjenester

Å lage interessant og nyttig innhold, vil sannsynligvis påvirke ditt nettsted mer enn noen av de andre faktorene vi beskriver her. Brukerne vet hva som er godt innhold når de ser det, og vil trolig da anbefale det til andre brukere. Dette kan være gjennom blogginnlegg, sosiale medier, e-post, forum, eller gjennom andre former for kommunikasjon.

Organisk eller "word of mouth" buzz hjelper å bygge ditt nettsteds omdømme med både brukere og søkemotorene, og det skjer sjelden uten at kvaliteten på innholdet er god.

Her er noen anbefalte måter å jobbe med innholdet på:

God praksis for innholdsproduksjon

Skriv en tekst som er lett å lese - Brukerne liker innhold som er godt skrevet og lett å lese.

Unngå:
  • å skrive slurvete tekst med mange stave-og grammatiske feil
  • å putte inn tekst i bilder (brukerne kan ikke kopiere det og søkemotorer ikke kan lese det)
• Hold deg til teamaet - Det er alltid gunstig å organisere innholdet, slik at besøkende har en god følelse av hvor temaet begynner og hvor det slutter. Å bryte opp innholdet i logiske biter eller divisjoner hjelper brukere å finne det innholdet de ønsker raskere.
Unngå:
  • dumping av store mengder tekst om varierende emner på en side uten paragrafer, underoverskrifter, eller separasjon av layout

Bruk relevant språk - Tenk gjennom hvilke ord som en bruker vil søke etter for å finne en del av innholdet. Brukere som vet mye om emnet vil nok bruke andre søkeord i sine søk enn noen som er fersk til emnet. For eksempel, en kvinne som vet mye om kroppspleieprodukter kan søke etter , f.eks "LPG-Endermologiet", mens en som vet lite om dette vil nok bruke en mer generell søkefrase som "kroppspleie behandling". Å vite om disse forskjellene i søkeatferd og ta dette med når du skriver innholdet ditt (ved hjelp av en god blanding av søkeordfraser) vil kunne gi positive resultater. Ulike søkeordverktøy hjelper deg med å finne nye søkeordvariasjoner og se omtrentlig søkevolum for hvert søkeord. Andre verktøy som ulike webmastertools og webanalyseverktøy gir deg tilgang til topp søkeord som ditt nettsted vises for og de som leder de fleste brukerne til nettstedet.

• Lag friskt, unikt innhold - Nytt innhold vil ikke bare holde på den eksisterende kretsen av besøkende, men også bringe inn nye besøkende.

Unngå:
  • gjenta (eller kopiere) eksisterende innhold som vil bringe liten ekstra verdi til de besøkende
  • å duplikere eller nesten-duplikere versjoner av innholdet på nettstedet ditt

Tilby eksklusivt innhold eller tjenester - Vurder å opprette en ny og nyttig tjeneste som ingen andre nettsteder tilbyr. Du kan også skrive et originalt stykke research, komme med en spennende nyhetsartikkel eller dra nytte av dine unike brukere. Andre kan muligens mangle ressurser eller kompetanse til å gjøre disse tingene.


• Lag innhold primært for brukerne, ikke søkemotorene - Design nettstedet ditt rundt de besøkendes behov, samtidig som du sørger for at nettstedet er lett tilgjengelig for søkemotorene.

Dette gir vanligvis positive resultater.

Unngå:
  • bruk av unødvendige søkeord myntet på søkemotorer, som er irriterende eller nonsens for brukerne
  • å ha skjult tekst for brukerne, som er kun ment for søkemotorene

Tilbake til: Lær om SEO Neste: Anker tekst

 

International Search Summit

Hosted by WebCertain around the world



Besøg hjemmeside

Kunder

Kunder

 


© WebCertain AS, Besøksadresse: Henrik Ibsens gate 90, 0255 OSLO. Postadresse: Postboks 3081, 0207 Oslo