Sitemap

Markedsfør din nettside på rett måte

De fleste av lenkene til nettstedet ditt vil komme til etterhvert som folk oppdager innholdet gjennom søk eller på andre måter. God markedsføring av innholdet vil føre til at det blir raskere oppdaget av de som er interessert i samme emne.

God praksis for å promotere ditt nettsted

• Blogg om nytt innhold eller tjenester - et blogginnlegg på ditt eget nettsted slik at de som vanligvis besøker det får vite at du har lagt ut nytt innhold er en flott måte å spre "ryktet" om nye artikler eller tjenester. Andre webredaktører som følger nettstedet ditt eller en RSS feed kan også plukke opp nyheten.

• Ikke glem offline markedsføring - Å gjøre en innsats ift. offline markedsføring av din selskap eller nettsted kan også være innbringende. For eksempel, hvis du har et bedriftsnettsted, sørg for at URLen er oppført på visittkort, brevpapir, plakater, osv. Du kan også sende ut periodiske nyhetsbrev til kundene via e-post å la dem vite om nytt innhold på selskapets hjemmeside.

• Kjenn til sosiale medier
- Nettsteder som er laget for brukermedvirkning og deling har gjort det lettere å matche grupper av mennesker med relevant innhold.

Unngå:


• Legg til din organisasjon i DMOZ og andre kataloger.


• Nå ut til nettstedets relaterte organisasjoner
- Sjansen er stor for at det er flere nettsteder som dekker tema som er relatert til ditt nettsted. Å åpne for kommunikasjon med disse nettstedene er vanligvis gunstig. "Hotte" emner i din nisje eller i "communities" kan gi gnist til flere ideer til innhold eller være et bra sted for deling av ressurer.


Unngå:

Tilbake til: Lær om SEO Neste: Webmaster verktøy

 

International Search Summit

Hosted by WebCertain around the world



Besøg hjemmeside

Kunder

Kunder

 


© WebCertain AS, Besøksadresse: Henrik Ibsens gate 90, 0255 OSLO. Postadresse: Postboks 3081, 0207 Oslo