Sitemap

Hvordan lage gode page titles for din nettside

En title tag forteller både brukere og søkemotorerene hva temaet til en bestemt side er. "Titletaggen" bør plasseres innenfor Headtaggen i HTML-dokumentet. Ideelt sett bør du lage en unik tittel for hver side på nettstedet ditt.

Hvis din artikkel vises i en side med søkeresultater, vil normalt innholdet i tittel-koden vises i den første linjen i resultatene. Ord i tittelen blir gjort fete hvis de vises i brukerens søkeforespørsel. Dette kan hjelpe brukerne til å gjenkjenne om det er sannsynlig at siden vil være relevant for søket.

Tittelen for din hjemmesiden kan inneholde navnet på nettstedet ditt / din bedrift og vil kunne beskrive andre deler med viktig informasjon som den fysiske lokasjonen til virksomheten eller kanskje et par av de viktigste tjenestene eller tilbudene.

Hvis brukeren klikker på søkeresultatet og besøker nettsiden, vil sidetittelen vises på toppen av nettleseren. Titler for dypere sider på nettstedet ditt bør nøyaktig beskrive emnet for den aktuelle siden og kan også inkludere navnet på din nettside eller firmanavnet.

God praksis for side-titler

• Presis beskrivelse av sidens innhold - Velg en tittel som effektivt formidler temaet for sidens innhold.

Unngå:


• Lag unike titler for hver side - Hver av sidene bør ideelt sett ha en unik tittelkode, som hjelper søkemotoren ift hvordan siden skiller seg fra de andre nettstedet ditt.

Unngå:


• Bruk korte, men beskrivende titler - Titler kan være både korte og informative. Hvis teksten er for lang, vil søkemotoren bare vise en del av den i søkeresultatet.

Unngå:

Tilbake til: Lær om SEO Neste side: Meta taggen "description"

 

International Search Summit

Hosted by WebCertain around the world



Bes√łg hjemmeside

Kunder

Kunder

 


© WebCertain AS, Bes√łksadresse: Henrik Ibsens gate 90, 0255 OSLO. Postadresse: Postboks 3081, 0207 Oslo